Dragi agricultori din raionul Rezina

Sfârșitul lunii noiembrie ne oferă din nou fericita ocazie de a Vă felicita cu prilejul sărbătorii profesionale – Ziua Lucrătorului din Agricultură și Industria prelucrătoare. An de an dați dovadă de curaj, multă putere și responsabilitate în munca pe care o faceți zi de zi, contribuind esențial la dezvoltarea unei verigi importante a economiei țării. Reușiți să asigurați cu locuri de muncă o bună parte a populației din mediul rural, oferindu-le...

Direcția Asistență Socială și Protecție a Familiei va avea 17 unități noi de asistenți personali

Direcția Asistență Socială și Protecție a Familiei, Rezina, va avea 17 unități noi de asistenți personali. Asta potrivit deciziei 5/5 din 16 noiembrie 2021 a Consiliului Raional Rezina „Cu privire la modificarea statelor de personal ale Direcției Asistență Socială și Protecția Familie”. Asistenții personali vor fi salarizați pe o perioadă de 4 luni, conform repartizării sumei mijloacelor financiare preconizate prin Ordinul Ministerului Muncii și...

Deciziile 5/1 - 5/19 adoptate la Ședința Consiliului raional din data de 16 noiembrie 2021

5/1. „Cu  privire la corelarea bugetului raional cu prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2021”. Găsiți documentul aici. 5/2. „Cu  privire la rectificarea bugetului raional pentru anul 2021”. Găsiți documentul aici. 5/3. ”Cu privire la transmiterea unor bunuri din gestiunea Direcției Finanțe”. Găsiți documentul aici. 5/4. ,,Cu privire la alocarea mijloacelor financiare din fondul de...



Aspecte legale și practice în obținerea statutului de întreprindere socială

„Aspectele legale și practice în obținerea statutului de întreprindere socială”  a fost subiectul Webinarului și Atelierului de Lucru desfășurat pe data de 2 noiembrie 2021, de către Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) din Republica Moldova. Evenimentul a fost susținut de Vasile Vulpe, consultant în afaceri. 

Evenimentul înregistrat poate fi urmărit pe acest LINK:  https://bit.ly/2ZGUBX9

În cadrul Webinarului au fost explicate condițiile legislative în care poate fi obținut statutul de întreprindere socială, de la forma de organizare juridică, până la cea financiară. De asemenea, au fost exemplificate domeniile de activitate ale antreprenoriatului social. 

Au fost oferite informații și cu referire la actele necesare a fi depuse la Comisia Națională pentru Antreprenoriat Social pentru a obține statutul de întreprindere socială. 

Astfel, dosar (pe suport de hârtie sau suport electronic) care conţine următoarele documente:

1) Cererea-model de atribuire sau prelungire a statutului de întreprindere socială sau întreprindere socială de inserție;

2) Procesul-verbal al adunării generale a membrilor sau a fondatorilor prin care s-au aprobat modificările și/sau completările în actul de constituire;

3) Copia buletinului de identitate al administratorului solicitantului sau a persoanei delegate;

4) Declarația pe proprie răspundere precum că solicitantul îndeplinește condiţiile prevăzute la articolul 36/3 alin. 1, după caz, şi alin. 2 din legea nr. 845/1992 cu privire la antreprenoriat și întreprinderi.

În cadrul Atelierului de Lucru au fost realizate studii de caz care permit persoanelor interesate să însușească procedura de obținere a statutului de întreprindere socială, precum și să anticipeze deciziile Comisiei Naționale pentru Antreprenoriat Social, în funcție de specificul activității economice.  

Seria de evenimente de instruire dedicate promovării și dezvoltării Antreprenoriatului Social continuă. Agenda evenimentelor poate fi consultată https://bit.ly/3bzT0Fe 

Anterior, au fost desfășurate evenimentele: 

Webinar + Atelier de lucru: „Noțiuni generale privind antreprenoriatul social. Beneficii și oportunități” (Link înregistrare: https://bit.ly/3pX1tuI)

Pentru înregistrarea prealabilă la evenimentele desfășurate de Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii, persoanele interesate sunt invitate să completeze formularul:  https://forms.gle/s8xG2quRTw4zZFPC8

Persoanele înregistrate vor primi link-ul de acces la evenimentele desfășurate.

Campanie inițiată  și susținută de Proiectul transnațional  Finance4SocialChange, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene (FEDER, IPA, ENI). Scopul proiectului este promovarea impactului social și stimularea dezvoltării companiilor interesate de soluționarea problemelor comunitare. ODIMM este partener, alături de alte 19 instituții din 15 țări din regiunea Dunării.

Acasă

În sus