Hotărârea nr. 03 a Comisiei raionale pentru Situații Excepționale din 23 martie 2020

         În temeiul Legii nr. 212/2004 privind regimul stării de urgenţă, de asediu şi de război, Dispoziției nr. 1 din 18 martie 2020 a Comisiei pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova și examinând  informația conducătorilor IMSP „Centrul de Sănătate Rezina”, IMSP „Spitalul Raional Rezina” și al Centrului de Sănătate Publică Orhei privind situația epidemiologică la infecția cu COVID-19, Comisia...

Hotărârea nr. 02 a Comisiei raionale pentru Situații Excepționale Rezina din 20 martie 2020

         În temeiul Legii nr. 212/2004 privind regimul stării de urgenţă, de asediu şi de război, Dispoziției nr. 1 din 18 martie 2020 a Comisiei pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova și examinând informația conducătorilor IMSP „Centrul de Sănătate Rezina”, IMSP „Spitalul Raional Rezina” și al Centrului de Sănătate Publică Orhei privind situația epidemiologică la infecția cu COVID-19, Comisia pentru...

Sedință operativă pe vreme de stare de urgență

         Chiar dacă țara se află în stare de urgență urmare a situației creată la infecția cu coronavirus de tip nou COVID-19, angajații structurilor Consiliului raional Rezina, ai Aparatului președintelui raionului se străduie să facă față sarcinilor, evident, cu respectarea măsurilor de siguranță, impuse de starea de fapt. Astfel, în timpul ședinței operative din dimineața zilei de luni, președintele raionului, Valeriu Ciorici,...



Primarii, în ședință cu administrația raionului și conducerea CALM

         În cadrul ședinței cu primarii din raion, desfășurată în colaborare cu CALM (Congresul Autorităților Locale din Moldova), aspectul salarizării lucrătorilor de cultură din teritoriu, în special celor din biblioteci, a fost abordat de către vicepreședintele raionului, Aurelia Grigoriță. Dumneaei a îndemnat primarii să țină seama de prevederile legale atunci când recurg la modificări în denumirea funcțiilor sau reducerea normei de activitate - pentru a evita litigii de muncă ulterioare.

         În continuare, Angela Racu, șeful Secției Cultură, a informat asistența despre activitățile cu caracter cultural, preconizate pentru desfășurare în cadrul decadei „Mărțișor”-ului din acest an, îndemnând primarii să asigure deplasarea locuitrilor din sate la spectacolul din 05 martie 2020 „De ziua ta, Femeie”, în cadrul căruia vor evolua Costi Burlacu, Corina Țepeș și Formația „Brio Sonores”. Intrarea la spectacol va fi liberă, costurile fiind achitate de către Consiliul raional și Secția Cultură.

         Doritorii pot solicita colective de la Palatul raional de Cultură „Nicolae Lupov” cu spectacole în teritoriu – pentru aceasta e suficient să le asigure transportul pentru deplasare la spectatori.

         Vera Cernega, șeful Direcției Agricultură, Alimentație, Arhitectură și Cadastru, a vorbit despre faptul că, pe 17 februarie curent, Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului (MADRM) a lansat apelul de depunere a dosarelor de solicitare a subvenției în avans pentru îmbunătățirea nivelului de trai și de muncă în mediul rural.

         Astfel, în perioada 17 februarie-20 mai 2020, dosarele de solicitare a subvenției în avans pentru noile măsuri de dezvoltare rurală vor fi recepționate de Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură (AIPA), conform Regulamentului privind acordarea subvențiilor pentru îmbunătățirea nivelului de trai și de muncă în mediul rural din Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural (HG 476/2019).

         În condițiile Regulamentului, eligibili pentru obținerea subvențiilor în avans sunt: unitățile administrativ-teritoriale de nivelul întâi (sate și comune, precum și orașe cu o populație de până la 10000 de locuitori cu statut de rezident, conform ultimului recensământ al populației și al locuințelor) și persoanele juridice sau fizice înregistrate în localitățile rurale, care își creează sau dezvoltă activități non-agricole. În cazul, în care primarii vor confrunta dificultăți în procesul pregătirii documentelor pentru depunerea dosarelor de solicitare, specialiștii din DAAAC, cei din Serviciul Tineret și Asistență Investițională vor fi disponibili să-i ajute.

         Un alt aspect, abordat de Vera Cernega, l-a constituit cel vizând relațiile de arendă în agricultură. În context, dumneaei le-a spus primarilor că, la moment, un model-tip al contractului de arendă în agricultură nu este, cel vechi fiind abrogat. Astfel, contractul de arendă este elaborat de către părți, ținându-se seama de prevederile legale.

         Maia Radilov, director-adjunct al Agenției Teritoriale Centru de CNAM, a stăruit asupra mai multor aspecte în domeniul respectiv. La acest compartiment, primarii au avut mai multe replici, în special când vine vorba despre achitarea plăților pentru asigurarea medicală de către fondatorii de gospodării țărănești, care nu-și lucrează pământurile de sine stătător, ci le-au dat în arendă.

         Viorel Furdui, directorul executiv al CALM, le-a vorbit primarilor despre scopul aflării dumnealui în raionul Rezina. Obiectivul principal constă în realegerea organelor de conducere ale Asociației primarilor, membri CALM.  Când a venit timpul propunerii candidaturilor, Simion Tatarov, actualul președinte al Ascociației primarilor CALM, a propus-o pe cea a lui Efim Mardari, primarul de Meșeni, cu experiență în domeniu și câteva mandate de primar la activ, la funcția de președinte. În urma supunerii votului, candidatura a fost susținută cu unanimitate de voturi.

         La rându-i, Efim Mardari, le-a mulțumit colegilor pentru încredere și a propus două candidaturi la funcțiile de vicepreședinte – Angela Ursachi, primarul de Matețui, și Mihai Budurin, primarul de Trifești. În calitate de secretar a fost propusă candidatura Valentinei Burdujan, primarul de Solonceni. Și aceste candidaturi au fost susținute unanim de către primarii din raion.

         Avem și multe primării, care încă nu sunt membre ale CALM. În context, președintele nou-ales, Efim Mardari, a vorbit în favoarea aderării la această organizație, care dispune de o echipă bună și puternică, cu specialști în diverse domenii de activitate.

         Pe final, a derulat o sesinune de întrebări-răspunsuri, în timpul căreia au fost abordate un șir de probleme, care afectează buna activitate a administrației publice locale, și soluționarea cărora necesită implicare și solidaritate.

Aculina POPA

 

Acasă

În sus