Atenție! Atelier de informare despre programele guvernamentale de finanțare nerambursabilă

     Consiliul raional Rezina, în parteneriat cu Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Incubatorul de Afaceri din Rezina organizează un atelier de informare despre programele guvernamentale de finanțare nerambursabilă.      Evenimentul va avea loc la data de 23 august 2019, ora 10.00 – 12.00, în sala de conferințe a Incubatorului de Afaceri din Rezina.     Sunt așteptați toți...

Dispoziție nr. 95_C din 15 august 2019

"Cu privire la anunțarea concursului pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă” Vezi aici textul dispoziției: 

Stimați lucrători din domeniul financiar din raionul Rezina!

    Tradițional, la 15 august se sărbătorește ziua lucrătorului din domeniul financiar, care a fost aprobată prin Decretul Președintelui Republicii Moldova nr. 216 din 12 iulie 1995. În acest an, ziua financiarului se află la cea de-a XXIV-a aniversare oficială. Cu acest prilej, vă adresez sincere felicitări tuturor celor care sunt implicați în dezvoltarea continuă a sistemului financiar. Suntem recunoscători, că împreună cu colegii dumneavoastră ați operat cu opțiuni...



Achizițiile prin MTender, modul practic de utilizare

    Recent, în incinta Sălii de ședințe a Cosiliului raional Rezina, a avut loc seminarul "Noul sistem electronic de achiziții publice SIA RSAP MTENDER", care a reunit aproximativ 50 de participanți (primari, agenți economici și angajați din instituțiile bugetare) din raioanele Rezina și Șoldănești. Evenimentul a fost organizat de către Centrul de Formare Antreprenorială a Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (filiala Orhei), în colaborare cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și Secția Economie a Consiliului raional Rezina.

    Întrunirea a avut loc cu scopul de informare și consolidare a capacităților operatorilor economici, autorităților contractante și profesionalizării celor implicați în procesul de achiziții publice, având posibilitatea să folosească proceduri de licitare competitive și transparente, dar ușor de utilizat online, cu cele mai mici prețuri și alte criterii nelegate de preț. Grație acestui serviciu digital, MTender, toate licitațiile publice sunt accesibile online și fiecare decizie de achiziție publică este afișată în mod transparent online în timp real. La fel, cetățenii pot urmări deciziile privind achizițiile publice și modul în care sunt cheltuiți banii plătitorilor de impozite.       Șeful Secției Economie, Eugeniu Postu, a relatat că, în cadrul seminarului au fost abordate subiecte ce țin de structura MTender și principalele ei caracteristici, noile reglementări legislative adoptate, cadrul instituțional, ciclul achizițiilor publice, procedurile și pragurile achizițiilor publice, documentația standard (bunuri, servicii, lucrări) și DUAE, criterii de calificare și selecție, pregătirea și publicarea ofertelor, licitația electronică, evaluarea și clarificarea, darea de seamă privind procedura de achiziție publică, semnarea contractului și înregistrarea la Trezorerie, procedura de contestare etc.

    La sesiunea de întrebări și răspunsuri, participanții și-au expus opiniile vizavi de noul serviciu de achiziții publice complet electronic, fapt ce va oferi un acces transparent de participare la achiziții, va aduce o planificare îmbunătățită a cheltuielilor, achiziții mai rapide și mai calitative.

         De menționat că sistemul MTender este un sistem electronic online de achiziții electronice cu multiple platforme, alcătuit dintr-un portal web, o Unitate Centrală de Date de tip deschis (Open Data) și o rețea cu mai multe platforme din sectorul privat acreditate pentru a sprijini licitațiile desfășurate electronic pentru clienții din sectorul public și sectorul privat.

Iuliana POPA-CRUDU

Acasă

În sus