Împreună, identificăm soluții

   Însoțită de reprezentanții mai multor servicii desconcentrate în teritoriu, inclusiv cele care activează în cadrul BCIS, dna Eleonora Graur, președintele raionului, s-a deplasat recent în primăriile Horodiște și Mincenii de Jos pentru a se întâlni cu locuitorii și a le facilita soluționarea problemelor cu care se confruntă.    La Horodiște, dumneaei le-a comunicat celor prezenți despre desfășurarea licitației de...

Întreruperi programate de SA "RED-Nord" pentru 29.05-02.06.2017, Rezina

   În legătură cu executarea lucrărilor de mentenanță în rețelele de distribuție, va fi întreruptă furnizarea energiei electrice după cum urmează:    29 mai 2017: satele Peciște, Cinișeuți (parțial) - 09:00-17:00;    30 mai 2017: satele Meșeni, Ignăței, Cinișeuți (parțial) - 09:00-17:00;    31 mai 2017: orașul Rezina, str. Basarabia, 8, satul Ignăței (parțial) - 09:00-17:00;    01 iunie 2017: satele...

Și fetele, și băieții - calificați în finală

   Avem în raionul nostru mulțime de copii frumoși, capabili, dornici de a face carte, dar și sport. În favoarea celor menționate vorbesc și rezultatele recente ale echipelor de fotbal, rezultate despre care voi spune în continuare.    Antrenate în Turneul republican la fotbal "Speranța", echipele de fete-fotbaliste din raionul nostru au reușit să demonstreze adevărate performanțe pe terenul de joc.    Astfel, la etapa raională,...



Android Client

lorem

Acum disponibil și pe Android

descarcă aplicația

Direcţia Generală Învăţământ, Tineret şi Sport

 

Lidia Lazari, șeful direcției

 

Direcţia Generală Învăţământ, Tineret şi Sport  constituie o structură specializată de conducere a învăţămîntului şi îşi desfăşoară activitatea în temeiul Legii Învăţămîntului, Legii privind administraţia publică loclă şi altor acte normative,ordinelor, dispoziţiilor şi instrucţiunilor emise de Ministerul Educaţiei şi Consiliul Raional Rezina.

Direcţia Învăţămînt este subordonată Ministerului Educaţiei în plan administrativ, ştiinţifico-didactic şi Consiliului Raional – în problemele asigurării financiare şi materiale.

 

Atribuţiile Direcţiei Generale Învăţământ, Tineret şi Sport

a.   Asigură promovarea şi realizarea politicii educaţionale a Statului, Legii Învăţămîntului, hotărîrilor Parlamentului şi Guvernului, actelor normative emise de Ministerul Educaţiei, Consiliului Raional.

b.   Asigură realizarea planurilor de învăţămînt, a programelor de studii şi implementarea metodologiilor didactice şi de alternativă.

c.   Proiectează reţeaua şcolară şi preşcolară în baza recensămîntului anual al copiilor cu vîrsta 0-16 ani, a ofertelor unităţilor de învăţămînt, cu consultarea autorităţilor administraţiei publice locale şi agenţilor economici interesaţi; o coordonează cu Ministerul Educaţiei şi o propune spre aprobare Guvernului Republicii Moldova; elaborează în comun cu autorităţile administraţiei publice locale planuri anuale şi perspective de şcolarizare şi le prezintă Ministerului Educaţiei spre aprobare; asigură în comun cu autorităţile administraţiei publice locale, premisele necesare pentru şcolarizarea obligatorie a copiilor cu vîrste între 7-16 ani, creează condiţii optime pentru pregătirea către şcoală a copiilor de 5-6 ani.

d.  Exercită inspecţia  şcolară, verifică  activitatea  personalului  didactic şi  a altor categorii de personal din instituţiile subordonate în vederea realizării competenţelor ce le revin;

e.  Organizează şi monitorizează procesul de atestare a cadrelor didactice;

f.  Asigură perfecţionarea continuă a procesului educaţional,desfăşoară activităţi educative şi sportive; analizează periodic reuşita şcolară, contribuie la îmbunătăţirea procesului educaţional;

g.  Asigură desfăşurarea examenelor de absolvire în instituţiile de învăţămînt din subordine, a olimpiadelor raionale şi totalizează rezultatele asestora;

h. Ţine evidenţa personalului didactic, supraveghează desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante, asgură aplicarea corectă a legislaţiei în vogoare privind normele de muncă şi salarizare a personalului din instituţiile subordonate;

i. Organizează, îndrumă şi sprijină activitatea de perfecţionare a cadrelor didactice,studiază, generalizează şi promovează experienţa avansată, stimulează activitatea de cercetare ştiinţifică, elaborează instrucţiuni cu caracter metodic pentru instituţiile  din  subordine;

j. Coordonează activitatea centrului metodic, a comisiei medico-psiho-pedagogice, a serviciului psihologic şi logopedic, asigură repartizarea copiilor cu handicap în instituţiile de învăţămînt special în parteneriat cu reprezentantul Secţia asistenţă socială şi protecţia familiei;

k. Contribuie la dezvoltarea şi consolodarea  continuă a bazei tehnico – materiale a instituţiilor de învăţămînt şi educaţie, sportive şi de agrement,la crearea condiţiilor optime pentru realizarea procesului  educaţional; asigură protecţia socială a personalului didactic şi al elevilor;

l.  Urmăreşte asigurarea funcţionalităţii bazei didactico-materiale a instituţiilor de învăţămînt şi educaţie, realizează studii privind necesarul de construcţii şcolare şi preşcolare,  avizează capacităţile şi amplasamentul acestora; solicită autorităţile administraţiei publice locale crearea condiţiilor pentru buna funcţionare a localurilor şcolare şi preşcolare, căminelor, cantinelor, complexelor sportive, taberlor de odihnă şi întremare;

m. Creează în conformitate cu actele legislative în vigoare condiţii de dezvoltare a învăţămîntului pentru minorităţile naţionale;

n. Asigură cadrele didactice cu informaţiile ştiinţifice şi de specialitate,  planifică şi desfăşoară consfătuiri, seminare, conferinţe, simpozioane, spartachiade;

o. Supravegează asigurarea didactico-metodică  a instituţiilor de învăţămînt şi educaţie şi acordă asistenţă metodică cadrelor didactice, tinerilor specialişti prin organizarea colocviilor, seminarelor, atelierilor de lucru şi a altor forme de instruire;

p.Organizează şi coordonează acţiunile de tineret şi sportive, organizează şi  contro lează activitate unităţilor sportive;

q.  Asigură aplicarea corectă a legislaţiei în vigoare privind normele de muncă şi salarizare a personalului din instituţiile subordonate;

r. Întreprinde măsuri pentru cunoaşterea şi respectarea de către personal a  normelor de protecţie  a muncii şi de prvenire a accidentelor, de ocrotire a vieţii şi sănătăţii  copiilor;

s. Examinează petiţiile, cererile şi propunerile cetăţenilor, întreprinde măsuri disciplinare prevăzute de lege; asigură în comun cu autorităţile administraţiei publice locale şi conducătorii instituţiilor de învăţămînt buna funcţionare a schemei de închiriere a manualelor; analizează şi prezintă Ministerului Educaţiei, la solicitare,  rapoarte despre asigurarea  instituţiilor de învăţămînt cu manuale şi materiale didactice;

t. Elaborează la sfîrşitul fiecărui an şcolar un raport de activitate privind starea procesului educaţional în teritoriu, pe care îl prezintă  Ministerului Educaţiei şi autorităţilor administraţiei publice locale;

 

În subordinea Direcţiei Învăţămînt activează  41 instituţii de învăţămînt preuniversitare şi 26 instituţii preşcolare inclusiv  dintre care: licee – 8, cu un contingent de 3000 elevi;

                  gimnazii -24, cu un contingent de 2683 elevi;

                  şcoli primare – 2, cu un contingent de 40 elevi;

                  şcoli primare – grădiniţe – 5, cu un contingent de 93 elevi;

                  instituţii preşcolare – 26, cu un contingent de 1822 copii;

                  şcoli profesionale – 1, cu un contingent de 220 elevi;

                  şcoli auxiliare – 1, cu un contingent de 137 elevi;

                  şcoli internat -1 , cu un contingent de 110 elevi;

 

În instituţiile de învăţămînt din raion îşi fac studiile 5610 elevi în 385 clase. Actualmente în instituţii îşi desfăşoară activitatea 568 pedagogi. 

Procesul educaţional este asigurat de 792 - de cadre didactice, inclusiv 568– în instituţiile şcolare, 186 - în preşcolare şi  38– în instituţiile extraşcolare. Din ele 456 – deţin grade didactice, inclusiv 428 - deţin gradul didactic II,  22 - grad didactic I şi 3 – grad didactic superior. 

 

Lista nominală a angajaţilor DGÎTS Rezina

1.

 Lidia Lazari

Șef al direcției

Tel. 2-43-69

2.

Vâșcovschi Angela

Şef  adjunct Direcţie

Tel. 2-27-48

3.

Tuluc Svetlana

Şef Centru metodic

Tel. 2-23-57

4.

Colesnic Valentina

Specialist principal învăţămîntul primar

Tel. 2-23-57

5.

Sevacov Diana

Specialist principal, inspector şcolar

Tel. 2-29-51

6.

Gherasimenco Ludmila

Specialist principal resurse umane

Tel. 2-57-32

7.

Oprea Olga

Specialist principal în problemele economiei şi statisticii

Tel. 2-33-78

8.

Ceban Xenofont

Specialist principal tineret și sport

Tel. 2-23-57

9.

Guşan Svetlana

Specialist principal, metodist

Tel. 2-29-51

10.

Culea Elena

Specialist principal, metodist

Tel. 2-51-91

11.

Pârțu Tatiana

Specialist principal, metodist învățământ preuniversitar

Tel. 2-29-51

12.

Cristafovici Petru

Contabil şef

Tel. 2-51-91

13.

Calin Zinaida

Contabil 

Tel. 2-49-90

14.

Dogoter Elena

Contabil

Tel. 2-49-90

15.

Șveț Tatiana

Contabil

Tel. 2-49-90

16.

Ursalovschi Lilia

Secretar-dactilograf

Tel. 2-43-69

Video postat recent

Prognoza meteo

Facebook

Rating site

Acasă

În sus